Zloba 2: Královna všeho zlého

0
Zloba 2

Po pěti letech žije Královna černé magie Zloba stále na Blatech s Růženkou (Elle Fanning), která již dospívá. Jejich komplikovaný vztah se ustálil, ale nenávist mezi lidmi a kouzelnými bytostmi nezmizela. Růženka si bude brát prince Filipa (Harris Dickinson) z království Ulstead a to je důvodem k velkolepým oslavám a všichni doufají, že to bude důvod k usmířením znesvářených světů. Nicméně nečekaný zvrat v osudu dostane Růženku a Zlobu na opačnou stranu Velké války a podrobí rodinná pouta zkoušce.

O filmu Zloba: Královna černé magie

S událostmi, které z nejznámějšího padoucha filmů společnosti Disney udělaly toho, kým je, se diváci měli poprvé možnost seznámit ve snímku Zloba – královna černé magie, který měl premiéru v roce 2014 …a ve kterém jsme měli šanci sledovat důvody toho, proč Zloba seslala na novorozenou princeznu kletbu věčného spánku. Film pojal klasickou pohádku zcela novým způsobem, kdy se záporná hrdinka příběhu stala jeho protagonistkou, a celosvětově utržil přes 750 milionů dolarů.

Režisér Joachim Rønning byl jeho velkým fanouškem a zejména ho přitahovala rozkošně záporná postava Zloby. „Angelina Jolie v prvním filmu prostřednictvím této postavy vytvořila něco skutečně ojedinělého,“ říká. „Jednalo se tehdy od společnosti Disney o odvážný krok, kdy vytvořili jistou formu antihrdiny, u kterého si nejste jistí, zda jde o postavu kladnou či zápornou.

Vztah mezi Růženkou a její temnou kmotřenkou Zlobou diváky pochopitelně oslovil, a ačkoliv měli jak herci, tak tvůrci zájem o natočení pokračování, musely existovat dobré důvody k tomu, proč se k tomuto příběhu znovu vracet. „Vždycky jsem toužila se k té postavě vrátit, protože natáčení prvního filmu mě ohromně bavilo,“ říká Jolie (Narušení, Wanted). „Líbilo se mi, jak se vyjadřoval k lidské povaze a k tomu, že lidé nejsou vždy tím, za koho je považujete. Chtěli jsme se ujistit, že budeme mít k dispozici zajímavý příběh a věděli jsme, jak se k tomuto ojedinělému vztahu chceme vyjádřit.

Scenáristka Linda Woolverton je se světem společnosti Disney velice dobře obeznámena, neboť má na svém kontě scénáře k filmům Kráska a zvíře, Lví král a Alenka v kraji divů. Právě Woolverton vytvořila příběh o rohaté víle, který vycházel z postav animovaného snímku Šipková Růženka z roku 1959, a tvůrci filmu se proto i tentokrát obrátili právě na ni.

Společně se scenáristy Noahem Harpsterem a Micah Fitzermanem-Blue (Transparent) napsali scénář, který po několika letech navazuje na události předchozího filmu a pokračuje v prozkoumávání komplexního vztahu mezi Zlobou a Růženkou. Vycházeli z předpokladu, že se z Růženky nyní stává žena, která bude řešit problémy dospělých lidí a vydá se na pouť sebepoznání v situaci, kdy proti sobě stojí dva velice odlišné světy.

Držitelce Oscara a trojnásobné držitelce Zlatého globu Jolie se líbila skutečnost, že se nový příběh vyjadřuje k některým zásadním a stále relevantním otázkám. „Co je to vlastně rodina, co ji tvoří a jak drží pohromadě? Hodí se Růženka více k životu strávenému pobíháním bosky po Blatech s vílami, kde si jsou všechna stvoření rovna, nebo by měla žít na hradě ve světě lidí a zabývat se lidskými problémy a starostmi?“ ptá se herečka.

Ačkoliv pro Rønninga bylo důležité, aby byl film skutečně působivý po vizuální stránce, toužil po tom, aby jeho příběh byl současně vystavěn na jeho postavách. „V případě každého příběhu se zajímám o jeho emocionální podstatu, o to, na čem je vystavěn,“ říká. „Jedním z důvodů, proč měl snímek Zloba – královna černé magie takový úspěch bylo to, že divákům nabízel velice silnou a povědomou emocionální pouť, a v rámci našeho příběhu se Růženka víceméně stěhuje z domova pryč, což je něco, čeho se všichni rodiče u svých dětí obávají, a Zloba to vnímá naprosto stejně.

Tenhle film je zcela jednoznačně o lidských emocích,“ dodává Elle Fanning, které bylo 14, když si Růženku zahrála poprvé, a pokračování natáčela ve svých 20 letech. „Ocitáme se sice ve fantastickém světě, ale podstatou zde je jednoznačně vztah mezi Zlobou a Růženkou, a právě to mě vždy na jakémkoliv příběhu přitahuje nejvíce.

Čas byl ke Zlobě s Růženkou laskavý. Jejich vztah, zrozený z křivdy, pomsty a posléze i lásky, skutečně vzkvétal. Ačkoliv důvodem, proč temná víla původně malou princeznu zaklela, byla touha po pomstě, byla to právě láska, která tuto kletbu nakonec prolomila. Zloba vychovávala Růženku jako svou vlastní dceru a jmenovala svou kmotřenku královnou Blat. A Růženka svou kmotru bezmezně miluje.

Ačkoliv k sobě mají velice blízko, jsou také obě velmi rozhodné a neústupné a často mezi nimi panují neshody a jejich vztah ne vždy tak docela funguje. „Zloba byla na počátku velice nevinná, milá a důvěřivá,“ vysvětluje Jolie. „Poté jí bylo ukřivděno a ona se zocelila. Posléze se naučí Růženku milovat a znovu nabude své vlídnosti způsobem, jaký je vlastní ženám, které o někoho pečují, a ona sama si následně uvědomuje, že tyto vlastnosti nejsou slabinou, ale naopak jí pomáhají.

Růženka má čisté srdce a protože vyrostla mezi kouzelnými stvořeními z Blat, je také velice volnomyšlenkářská. „Růženka ztělesňuje lásku a soucit a jejími nejsilnějšími vlastnostmi jsou dobré srdce a touha konat dobro, což jsou úžasné vlastnosti,“ říká Elle Fanning (Teen Spirit, Oklamaný).

Jolie, všestranná herečka, která má na svém kontě také pozoruhodné počiny za kamerami coby producentka, režisérka a scenáristka (Nezlomný, First They Killed My Father), nachází v upřímnosti jejich vztahu také nemalou dávku krásy. „Možná v mnoha, mnoha ohledech velmi utrpěly, ale jejich vztah je velice upřímný,“ konstatuje. „U svých dětí si nejvíce cením toho, kým jsou a jak mě vnímají, a že vědí, kým jsem a akceptují mě se všemi mými chybami.

V tomto příběhu tráví Růženka a Zloba poměrně velký čas v odloučení, což jim poskytuje příležitost znovu objevit, kým jedna bez druhé skutečně jsou, jaké je jejich poslání a jaký je pro ně život bez té druhé z nich. „V jistém ohledu se to velice podobá příběhu původního filmu, kdy se každá vracíme do svého světa,“ popisuje Jolie. „Vracíme se znovu k tomu, že ona je ta krásná, hodná princezna, a já jsem zlý a pronásledovaný vyvrhel.

Dalším členem této progresivní rodiny je také Zlobin věrný průvodce, havran Diaval, kterého opět ztvárnil Sam Riley (Pýcha, předsudek a zombies, Control). Diaval a Zloba strávili společně 16 let sledováním toho, jak Růženka dospívá, a on si během té doby Zlobu velice oblíbil. Nyní je jejím zvědem v lidském světě a navzdory příkořím, která se mu dostávají, je neuvěřitelně tolerantní a nezdolně loajální. „Neustále se spolu o něčem dohadují,“ říká Riley, „ale prostřednictvím jejich vztahu divákům sdělujeme důležitá poselství o toleranci, přístupnosti, otevřenosti a přátelství bez ohledu na rasu či druh.

Víly, které v průběhu oněch 16 let o Růženku pečovaly, stále žijí na Blatech a jsou stále stejně všetečné. Na Oscara nominovaná Imelda Staunton (Pride, série Harry Potter) si zahrála postavu Střelky. Jejími společnicemi jsou Plevelka v podání Juno Temple (Kolo zázraků, Pokání) a Žmolka v podání na Oscara nominované Lesley Manville (Nit z přízraků, Páté přes deváté).

Růženka stále miluje prince Filipa, kterého ztvárnil Harris Dickinson (Trust, Temné síly), jenž pochází ze sousedního království Ulsteadu, a souhlasila s tím, že si ho vezme za muže. TO je důvodem k velkým oslavám, neboť jejich manželství spojí království lidí s královstvím víl. Zatímco Filipovi rodiče jsou z jeho zasnoubení nadšeni, Zloba má z tohoto spojení obavy, neboť velice dobře ví, jaká utrpení může láska způsobit.

Král John, jehož si zahrál shakespearovský herec Robert Lindsay, je manželem královny Ingrith, mazané a sobecké ženy, jež neustále kuje pikle, která je Zlobě důstojnou soupeřkou. Navenek sice působí velice přátelsky, ale pod elegantním a vznešeným zevnějškem se ukrývá člověk, který je zákeřný a zkažený. Při obsazování role královny tvůrci filmu vyžadovali herečku, jež by se dokázala vyrovnat působivé Angelině Jolie.

Touto herečkou se nakonec stala Michelle Pfeiffer, držitelka Zlatého glóbu, nominovaná na cenu Emmy a hned třikrát nominovaná na Oscara. Na svém kontě má rozmanité role ve filmech jako Vražda v Orient Expresu, Ant-Man a Wasp, Batman se vrací či Nebezpečné známosti a s přijetím nabídky na tuto roli ani na chvíli neváhala.

Když královna Ingrith pozve Zlobu na soukromou večeři na hradě Ulstead, dá Růženka své kmotře šátek, kterým si má zakrýt své rohy, což v danou chvíli považuje za velice nevinný návrh, který má ovšem nemalé následky. „To je její první chyba: snaží se z někoho udělat něco, čím není, a nutí ho stát se tím, kým by podle ní měl v danou chvíli být,“ popisuje Fanning. „Pak jí navíc nevěří během večeře, což je známkou té nejvyšší zrady. Právě tato zrada na Růženku velmi výrazně zapůsobí.

Královna Ingrith celou večeři zorganizovala s cílem dokázat, že Zloba není tím, kým předstírá, že je, aby tak Růženku se Zlobou od sebe odtrhla a přiklonila si Růženku na svou stranu. „Zahrát si padoucha je vždycky velká zábava,“ popisuje Pfeiffer. „Klíčovým úkolem zde ale je najít v postavě jako královna Ingrith zbytky její lidskosti, protože sice máte vždycky možnost pojmout takové postavy velice ploše a chovat se jako stoprocentní padouch, ale moji nejoblíbenější padouši v sobě vždycky měli jistou dávku lidskosti, takže je litujete, ale současně také nenávidíte.

Královna Ingrith na sobě nese následky minulosti, kdy ji celá řada lidí zradila, ale ona se soustředí pouze na své cíle a nenechá si jejich dosažení ničím překazit…ničím,“ pokračuje Pfeiffer.

Jolie je vděčná za to, že se Pfeiffer nepokoušela o to, aby diváci k její postavě cítili příliš velkou dávku soucitu. „Pojala ji velice temně a na nic se při tom neohlížela,“ směje se Jolie. „Michelle je skvělá žena a výtečná matka. Protože je pravým opakem královny a cení si toho, kým je a jak se chová, dokáže se do role padoucha skutečně ponořit a vychutnat si ji…a ztvárnit ji s působivou dávkou mrazivé elegance.

Po katastrofální večeři, následkem které skončí král John ve hlubokém spánku a Zloba se zotavuje ze zranění střelnou zbraní, zachrání okřídlenou vílu tajemná postava. Conall (Chiwetel Ejiofor) ji odnese do obřího doupěte, kde se dozví o existenci skupinky okřídlených stvoření s rohy podobnými těm, které má sama Zloba, jejíž členové byli v minulosti zahnání lidmi do vyhnanství.

Tato skutečnost Zlobu velice zaskočí, neboť se vždy domnívala, že je jedinou svého druhu. Ačkoliv shledává pocit sounáležitosti s touto skupinou a jejich sdílenou hrdost přitažlivými, panuje zde také nepřátelství a neshody. Členové skupiny jsou spojeni s přírodou a okolním prostředím a touží je ochraňovat v rámci svých možností, jak jen toho budou schopni.

Jedná se o bojovníky za životní prostředí, kteří mají vyhraněnější vnímání života a nakládání s přírodou, ale současně bojují s lidmi. Někteří, jako například Conall, by se boji s lidmi raději vyhnuli a hledali jiná řešení. „Conall je moudrý bojovník, který již v minulosti svůj lid do bitvy s lidmi vedl, ale nyní dospěl do situace, kdy by raději nalezl nějaké jiné řešení celého problému,“ říká na Oscara, Zlatý globus a cenu SAG nominovaný Ejiofor (12 let v řetězech, Lví král, Doctor Strange). „Uvědomuje si, že jejich současný způsob řešení problémů je poměrně definitivní a neproduktivní, takže se snaží najít alternativu.

Jiní, jako například Borra, kterého si zahrál Ed Skrein (Deadpool, Hra o trůny), věří tomu, že násilné řešení je jedinou možností a doufá, že se jim podaří ovládnout schopnosti, kterými vládne Zloba. „Conall a Borra jsou spolubojovníci, kteří pochopitelně bojovali s lidmi na stejné straně barikády, ale ačkoliv se navzájem velmi respektují, ne ve všem se vždy dokonale shodnou,“ vysvětluje Ejiofor.

Na Jolie udělala velký dojem Ejioforova schopnost dodat své postavě jistou dávku vznešenosti. „Způsob, jakým Chiwetel ztvárnil Conalla, je skutečně pozoruhodný,“ míní. „Má v sobě jistou vznešenost a eleganci a pohybuje se a hovoří velice působivým způsobem. Chiwetel je po herecké stránce schopen příběhu a své postavě dodat velkou dávku působivosti a skutečné moudrosti.

Ačkoliv trnová hradba, která oddělovala kouzelný svět Blat od lidského království Ulstead již nestojí, konflikt mezi těmito dvěma odlišnými světy pokračuje a Růženka se Zlobou zjišťují, že jsou přitahovány opačnými stranami počínající války, jsou nuceny zamyslet se nad tím, komu zachovají věrnost, a také přemýšlet o tom, zda mohou skutečně tvořit jedinou rodinu.

Norský režisér Joachim Rønning (Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta, Kon-Tiki) sestavil pozoruhodný tvůrčí tým, který mu měl pomoci jeho vizi realizovat. Ten zahrnoval: kameramana Henryho Brahama, BSC, výtvarníka Patricka Tatopoulose, kostymérku Ellen Mirojnick, hudebního skladatele Geoffa Zanelliho, střihače Lauru Jennings a Craiga Wooda, ACE, specialistu na vizuální efekty Garyho Brozeniche, maskéra Paula Gooche, odborníka na speciální efekty masek Davida Whitea a vedoucí kaskadérských týmů Simona Cranea a Jo McLaren.

Snímek Zloba: Královna všeho zlého je akčním příběhem, který se odehrává ve vizuálně pestrém a malebném světě, který měl pod svým dohledem Patrick Tatopoulos. Tento ceněný výtvarník, jenž má na svém kontě snímky jako Den nezávislosti i Liga spravedlnosti, se o tento snímek velice zajímal proto, že vychází z pohádky. „Liší se od čehokoliv, na čem jsem se dosud podílel,“ říká. „Natočil jsem už spousty vědeckofantastických a superhrdinských filmů s postavami jako Batman a Superman a tak podobně, ale nikdy jsem se ještě nepodílel na pohádce.

Ačkoliv režisér Joachim RønningTatopoulosem v minulosti nikdy nespolupracoval, věděl, že mu může poskytovat návrhy pomocí náčrtků a kreseb, což pro něj bylo velice lákavé. „Nešlo o to, že by nutně chtěl nějak přispět k vizuálnímu stylu,“ vysvětluje Tatopoulos. „Mnohem více šlo o to, že nám to zjednodušovalo naše rozhovory, že jsme se mohli během našich diskusí vyjadřovat i čistě vizuálně.

Rønning toužil po tom, aby se celý příběh filmu více rozprostřel a aby byl realističtější a velkolepější. „Chtěli jsme, aby náš film byl velkolepější a lepší, ale současně jsme museli respektovat to, co se divákům líbilo na předchozím filmu,“ říká. „Ale naším hlavním cílem bylo vytvořit filmový svět, který působil výrazně a pestře, ve kterém můžete děj filmu skutečně naplno prožít.

Na tomto filmu bylo skvělé to, že jsem se mohl velice přesně držet vizuální stránky předchozího filmu, ale současně jsem měl možnost pracovat na zcela nových věcech,“ říká Tatopoulos. „Blata jsme již měli možnost spatřit v předchozím filmu, takže již měly definovanou vizuální podobu, ale svět mimo Blata je velice odlišný. Máme tu nový hrad a nové město, a svět temných bojovníků je také zcela novým světem, a tyto lokace, tato nová prostředí hrála ve scénáři filmu velice významnou roli.

Nesnažili jsme se film po vizuální stránce kompletně sjednotit,“ pokračuje Tatopoulos. „Ve filmu jsou k vidění čtyři různé světy.“ Těmi jsou: svět víl na Blatech s Růženčiným zámkem, město Ulstead, hrad královny Ingrith a svět temných bojovníků.

Natáčení snímku Zloba: Královna všeho zlého probíhalo ve slavných ateliérech Pinewood u Londýna od května do srpna 2018. Většina dekorací byla skutečně reálně vybudována v celkem šesti ateliérech a na rozlehlých pozemcích ateliérů, a následně během postprodukce rozšířena pomocí vizuálních efektů. Tvůrčí tým strávil také týden natáčením exteriérů po celé Velké Británii, včetně lokací jako Syon House Lake, Burnham Beeches či Windsor Great Park.

Nejrozsáhlejšími dekoracemi vytvořenými pro potřeby natáčení byly dekorace města Ulstead s náměstím, ale před ateliéry samotnými vyrostly také dekorace pro exteriéry hradu Ulstead včetně trávníku, vstupní brány a řeky, která hrad obtéká. V obřích ateliérech Pinewood Studios se pak nacházely dekorace interiéru hradu, včetně hlavní síně, královské kaple, královských komnat, královnina šatníku, komnaty pro hosty a terasy.

Skutečnost, že tyto ohromující lokace byly skutečně vytvořeny ve formě fyzických dekorací pomohly hercům vnímat jejich okolí a plně se do tohoto světa ponořit. „Pro mě jakožto režiséra je nedocenitelná možnost procházet se lokacemi, které Patrick vytvořil,“ říká Rønning. „Samozřejmě jsme stále používali spoustu modrého pozadí a zeleného pozadí a používali množství vizuálních efektů, ale cením si těch dní, kdy jsme mohli natáčet mezi skutečnými kulisami.

Dekorace hradu Ulstead zabíraly s ohledem na svou masivní rozlohu celkem pět různých ateliérů. Hrad představuje monolit, který je symbolem touhy království lidí po velkoleposti a uznání. „Chtěli jsme, aby působil okázale a poněkud zlověstně, a jeho velikost nám pomohla toho dosáhnout,“ říká Tatopoulos.

Původně jsme plánovali, že bude vytvořen v gotickém stylu, ale pak jsme se rozhodli, že se nebudeme striktně držet gotické stylizace z 11., 12. nebo 13. století a namísto toho vytvoříme specifický vizuální styl,“ pokračuje Tatopoulos. „Působí středověkým dojmem s jistým gotickým vlivem, jako něco, co byste měli možnost vidět na přelomu století.

Hodovní síň je masivní, obří hala s 30 metrů vysokým klenutým stropem, 20 metrů dlouhým stolem a trůnem, který je přes 7,5 metru vysoký. „Všechno musí být patřičně velkolepé, aby to do hradu patřičně zapadalo. V takovém obřím hradu zkrátka nemůžete mít obyčejný jídelní stůl nebo běžný trůn či zástavy,“ říká Tatopoulos. „V takto velkém hradu musí vše odpovídat celkovému měřítku hradu jako takového. Královna Ingrith touží po tom, abyste si připadali velice malí, protože díky tomu se ona sama cítí větší a důležitější.

Aby tyto dekorace vznikly, pracovaly na nich neúnavně zástupy tesařů a dalších řemeslníků a umělců. „Filmy společnosti Disney jsou vždy velice velkolepé a krásné. Jde o jeden z důvodů, proč je velkou poctou mít možnost se na nich podílet,“ říká Angelina Jolie. „Ale konkrétně tenhle Joachim pojal jako operu, jako skutečně velkolepou operu. Je velice působivý a jsou v něm k vidění zajímavé nové světy.

Ve filmu se objevují celkem tři hrady či zámky, přičemž zbylé dva představují Růženčin zámek na Blatech a hrad královny Zloby. Zloba si svůj hrad vybudovala sama a Tatopoulos se zcela instinktivně řídil jejím vizuálním stylem. Ve výsledku v něm proto nenalezneme žádné přímé linie a je vybudován z prvků, které byste nalezli v lese, jako například tráva, kořeny a nejrůznější popínavé rostliny.

Blata byla vybudována v ateliéru v areálu Pinewood Studios a jejich dekorace obsahují dvě říčky s vodopády, skutečné exotické rostliny a také květiny. Protože bylo všechno skutečné, musela být teplota v ateliéru velice pečlivě kontrolována a udržována a neustále bylo nutno květiny a rostliny zalévat. Skutečné dekorace hereckému týmu opět poskytly potřebnou dávku realismu, protože okolní prostředí mohli jeho členové skutečně naplno vnímat a také cítit.

Jolie oceňuje péči, která byla vynaložena na to, aby dekorace odpovídaly původnímu filmu, ale současně zahrnovaly nové prvky. „Původní film byl překrásný, a v tomto případě tomu není jinak,“ říká Jolie. „Bylo velice příjemné mít možnost znovu se ocitnout na Blatech. Bylo to jako se vrátit v čase o šest let na stejné místo, ale přitom zde byly k nalezení nové prvky a všechny byly překrásné. Mají velice zdařilý povrch a jsou velice detailní a překrásné, ale nejde tu jen o okázalou vizuální stránku…je zde i jistá dávka realističnosti.

Výtvarník filmu úzce spolupracoval s kameramanem Henry Brahamem, nejčastěji po stránce toho, jak by měly být dekorace nasvíceny. „Pomocí odlišných konfigurací světel jsme byli schopni navodit specifickou atmosféru světů, které jsme na filmovém plátně vytvářeli,“ říká.

Ve spolupráci s kostymérkou Ellen Mirojnick Tatopoulos vytvořil vizuální styl pro každou z postav. „Ona například něco navrhla pro královnu Ingrith, co mi přišlo naprosto úžasné, takže jsem následně cítil potřebu změnit jisté prvky, které jsme pro vizuální vyjádření královnina světa používali my,“ vysvětluje. „Musíme vzájemně spolupracovat a své výtvory patřičně sladit, a když jsme vytvářeli královninu komnatu, v níž se převléká, musely její vizuální styl a její architektura odpovídat stylizaci královnina oblečení.

Kostymérka Ellen Mirojnick (Největší showman, Liberace) navrhla specifický vizuální styl pro každou ze tří krásných, mocných a nezávislých žen, na kterých celý příběh stojí. Ve svém týmu měla k dispozici jedny z nejtalentovanějších expertů svého oboru, včetně střihačů, odborníků na vytváření umělého opotřebování, textilních návrhářů, rekvizitářů, šperkařů a obchodníků. Kromě toho, že vytvořili bezpočet kostýmů pro Zlobu, Růženku a královnu Ingrith, byli členové jejího týmu pověřeni také úkolem vyrobit kostýmy pro téměř 600 statistů.

Mirojnick si Ulstead od samého počátku představovala jako nové, rušné a městské království. Na základě toho si položila otázku, jak by měla být vizuálně pojata moderní pohádka, která se odehrává v období na pomezí středověku a renesance, a současně působí svěže a inovativně. „Jelikož jsme měli možnost vytvořit zcela nové prostředí, využili jsme širšího množství nejrůznějších látek, odlišných barev a stylů,“ říká.

Svou práci začala postavou Zloby v podání Angeliny Jolie, se kterou již v minulosti spolupracovala. „Angie je velice inteligentní a má jasnou celkovou vizi a je schopna pracovat s příběhem způsobem, který je skutečně výjimečný,“ říká Mirojnick. „Zloba je komplikovaná postava a je obtížné ji definovat, a prochází pozoruhodným vývojem, který ji posléze zavede zpět na cestu lásky.

Jakožto nejmocnější postava filmu musí Zloba nad všechny ostatní vyčnívat, nikdy nesmí se svým okolím splývat a vždy musí mít jedinečně definovaný styl a podobu. „Zloba je ikonická,“ vysvětluje Mirojnick. „Takže musíte být schopni s tímto předpokladem pracovat a dále ho zdůraznit. Je černobílou hvězdou světa víl, a z toho jsme vycházeli. Má velice bledou pleť, rudé rty a její tělo má velice výraznou siluetu. Její bižuterie je zpočátku velice přírodní, ale následně začíná využívat kostěných a zlatých prvků a posléze i černých diamantů a smaragdů.

Její šaty v úvodní scéně filmu mají zlatavou barvu se zeleným nádechem a nenápadným motivem šupin plazů,“ pokračuje. „V tomto filmu má po celou dobu křídla, takže jsou její kostýmy vyrobené z látek, které splývají a krásně povlávají ve větru.

Ellen se daří nacházet rovnováhu, v rámci které respektujete klasiku a současně chcete, aby postavy působily povědomě,“ popisuje Jolie. „Jedná se o pokračování, takže toužíte po zachování toho, co fungovalo v předchozím filmu a to, co se divákům líbilo, ale současně je třeba, abyste vše dále rozvinuli. Je v tom velice dobrá.

Růženčiny kostýmy působí étericky s jistou dávkou sofistikovanosti, což se dokonale hodí k někomu, kdo vládne říši mýtických stvoření. Její vizuální styl se více odkazuje směrem k moderním pohádkám a využívá impresionistickou paletu modrých a růžových odstínů. „Věděla jsem, že pro Růženku coby královnu Blat je důležité, aby svou pouť začínala v modrých šatech s přírodním stylem víl, vyrobených v lese. Výsledek připomíná listí, ručně svázané vílami,“ popisuje Mirojnick. „Bylo třeba, aby se tento kostým velmi výrazně odlišoval od jejích formálních oděvů na královském dvoře.

S touto stylizací naopak velmi výrazně kontrastuje královna Ingrith, která působí velice královsky, ale přesto v sobě mají její kostýmy nádech moderního stylu a naznačují její bohatství a vznešený původ. Má celkem osm různých kostýmů víceméně stejného stylu, ale ze zcela odlišných materiálů a s různými doplňky. „Pracovali jsme s platinovými, zlatými a béžovými odstíny společně s velkým množstvím šperků, aby působila skutečně velmi vznešeně a okázale,“ říká Mirojnick. „Je současně velmi zranitelná i neústupná, a barevná paleta, kterou jsme v jejím případě použili, nijak nenaznačuje, že by byla zlá…vlastně je tomu zcela naopak.

Diváci se s královnou Ingrith poprvé setkávají v šatech, které mají velmi jemný odstín béžové a smetanově bílé, jejichž pelerína je pokryta perlami. Během scény večeře na sobě má platinově žluté šaty s živůtkem a sukní zdobenou velkým množstvím diamantů a perel. Když se vydává do boje, má na sobě ohromující oblek, který dává najevo její moc, krásu a odvahu. „Jedná se o oblek, který se podobá brnění a je doplněný rukavicemi a nárameníky zdobenými perlami a stříbrem. Vypadá, jako by byl vyrobený z kovu, ale jedná se o velice vzácnou platinu, která je do látky vetkaná,“ popisuje Mirojnick.

Vlásenkář a maskér Paul Gooch (Dumbo, Alenka v říši divů: Za zrcadlem) měl na starosti tým celkem 44 umělců. Kromě účesů a masek představitelů hlavních i vedlejších postav měl tento tým na starosti také masky a účesy pro stovky statistů.

Základní koncept makeupu Angeliny Jolie vytvořila její osobní maskérka Toni G., která s ní spolupracovala také na prvním filmu. Její pozoruhodná stylizace zahrnuje velmi výrazné lícní kosti, bledou pleť, dokonale klenutá obočí a jeden výrazný prvek převzatý z animovaného filmu – její rudé rty – a vyžadoval, aby Jolie každý den strávila v maskérském křesle zhruba dvě až tři hodiny.

Toni G se inspirovala klasickou stylizací filmové hvězdy ze čtyřicátých let minulého století a vyzkoušela celou řadu červených odstínů rtěnky, než se rozhodla pro rtěnku MAC Matte Lipstick Russian Red, která má velice intenzivní barvu a polomatný sametový vzhled a byla doplněna odpovídajícím leskem a konturovací tužkou.

Oční makeup Maleficent zahrnoval oční linky zakomponované do výrazných očních stínů a výraznými řasami do poloviny očí. To vše v kombinaci s obličejovou prostetikou, kterou aplikoval Arjen Tuiten, žák Ricka Bakera, který byl autorem slavné podoby původní Zloby.

Vizuální podoba temných bojovníků, okřídlených stvoření s rohy, která se podobají Zlobě, je primitivnější, protože se adaptovali a vyvíjeli různými způsoby v závislosti na prostředí, ve kterém žili (džungle, tundra, lesy a poušť). Stavějí hnízda, protože jsou zčásti ptáky a zčásti lidmi, ale nevyrábějí žádné nástroje ani zbraně a vše, co potřebují, získávají v přírodě, což si vyžádalo ojedinělý přístup po stránce rekvizit, dekorací a kostýmů.

Na této výzvě bylo úžasné to, jak prosté vše ve své podstatě bylo, a následně také elegance, která vyplynula ze skutečnosti, že jsme neměli možnost používat nic, co by bylo vyrobeno lidmi,“ říká kostymérka Ellen Mirojnick. „Všechno, včetně jejich křídel a rohů, bylo zcela přirozené a přírodní.

Lícní kosti a vyrýsované linie, které jsou charakteristické pro Zlobu, s ní mají temní bojovníci taktéž společné, stejně jako křídla a rohy. „Barevná paleta bojovníků z džungle sestává z velkého množství odstínů,“ konstatuje Mirojnick. „Pouštní bojovníci vypadají seschle a popraskaně a jejich křídla mají velice suchý charakter, stejně jako jejich pleť. Ti z tundry jsou bílí, arktičtí, a nalezneme u nich také odstíny světle modré a šedé, a lesní bojovníci jsou zelenohnědí a v jistých ohledech velmi připomínají stromy.

Na temných bojovnících je pozoruhodné to, že ztělesňují skutečnou rozmanitost,“ dodává Jolie. „Nikoliv rozmanitost v tom smyslu, jak ji vnímáme dnes, coby něco, co dělí lidi od sebe na základě rasy, ale rozmanitost podle prostředí. Když se na tuto skupinu stvoření podíváte, představují její mladí i staří členové různé aspekty přírody, a není na nich úžasné to, jak vypadají, ale to, jaké je, když na svět nahlížíte tímto způsobem.

Výtvarník Patrick Tatopoulos začal na morfologii a kultuře temných bojovníků pracovat už ve fázi příprav na natáčení a vytvářel současně jak jejich náčrtky, tak i prostředí, ve kterém žijí. Úzce spolupracoval s Mirojnick, která jeho návrhy přebrala a vyrobila kostýmy, zatímco odborník na speciální efekty masek David White (Mumie, Strážci Galaxie) vytvořil masky.

White se svým týmem 60 až 70 maskérů dohlížel každý den na to, aby temní bojovníci vypadali před kamerami dobře. Každá složka jejich vzhledu musela být pečlivě připravena, včetně vlasů, pokožky, kožešiny, křídel i rohů. A každý z nich musel působit jedinečně a specificky a vyžadoval přípravu odlišných prostetických prvků a barevných kontaktních čoček na základě různého prostředí, ze kterého pocházeli.

Conall, lesní bojovník v podání Chiwetele Ejiofora, byl na základě Whiteových návrhů temný a náladový a měl rohy skutečného bojovníka. „Conall představuje dokonalou rovnováhu,“ říká White. „Vytvořili jsme mu prostetické tváře a tetování hrudníku a také úžasnou paruku, což mu vše dodalo velice pozoruhodnou siluetu.

V případě Borry, pouštního bojovníka, kterého si zahrál Ed Skrein, nebylo třeba lícní kosti tak zvýrazňovat s ohledem na rysy jeho obličeje. „Nemuseli jsme mu tváře upravovat tak jako v případě Zloby, a jeho rohy jsou skutečně výjimečné,“ říká White. „Má ty nejdelší rohy z pouštního kmene a jsou poměrně ojedinělé, aby působil jedinečněji, má prostetické prvky na čele, které pokračují na krk, ramena a zbytek těla, a jeho tváře jsou výrazně vybarvené.

Vedoucí týmu vizuálních efektů Greg Brozenich (Piráti z Karibiku: Na vlnách tajemna, Souboj Titánů), měl v případě snímku Zloba: Královna všeho zlého skutečně plné ruce práce, protože se jednalo o velice obsáhlý příběh s velkým množstvím kouzelných stvoření, která byla kompletně generována pomocí počítačové grafiky. Ve filmu nalezneme celkem 2168 záběrů s vizuálními efekty, které vytvořila společnost MPC.

Podle Brozeniche většina vizuálních efektů film souvisela s velkolepými bitevními sekvencemi, které se odehrávají na hradě Ulstead a v jeho okolí, přičemž řada z nich zahrnovala tajnou zbraň, která byla vybudována pod dohledem královny Ingrith. Její výtvor, kombinace kouzelného prášku víl s železem, která dává vzniknout rezavému prachu, jenž stvoření z Blat zlikviduje, působí na filmovém plátně velmi působivě a bere na sebe podobu výbuchů rudého kouře na obloze.

Při vizualizaci celého filmu si režisér Joachim Rønning představoval výbuchy rudých bomb na obloze nad Berlínem v průběhu druhé světové války. „Před dvěma lety jsem si to právě tak představoval,“ říká. „Právě něčeho takového jsem se snažil dosáhnout.

Vedoucí kaskadérského týmu Jo McLaren (Annihilation, Spectre) měla taktéž nemálo práce. Scénář vyžadoval výjimečně velké množství scén, v nichž létají nejen představitelé hlavních rolí, ale také představitelé zhruba 40 vedlejších rolí temných bojovníků. Ačkoliv sekvence s létáním využívaly metodiku podobou té, která byla uplatněna při natáčení prvního filmu, v případě tohoto snímku podstatně stoupla jejich náročnost.

Křídla Zloby – ve třech různých podobách – a také temných bojovníků vznikly během postprodukce pomocí počítačové grafiky, ale simulované létání bylo třeba zajistit již při samotném natáčení. Ve spolupráci s vedoucím kaskadérského týmu Simonem Cranem (Rogue One: Star Wars Story, Světová válka Z) byla McLaren rozhodnuta zajistit, aby veškeré sekvence s létáním vypadaly co nejrealističtěji a nejpřirozeněji, ale herci byli během jejich natáčení zcela v bezpečí.

Máme takovou součást vybavení, které se říká ladička a která je připevněna k hercovým bokům a obsluhována operátory mimo záběr,“ vysvětluje McLaren. „Umožňuje hercům vznášet se na místě a vrhat se po hlavě dolů a vše přitom působí velice plynule a přirozeně. Máme k dispozici ladičky také na vozících a na lanech, které nám umožňují pracovat s herci nízko u země za účelem zvýšení jejich bezpečnosti a také proto, abychom jim dodali odvahy pro natáčení sekvencí létání na modrém pozadí.

Natáčení těchto scén vyžaduje velké množství personálu, protože jsou v zákulisí třeba členové štábu k tomu, aby tahali za lana, pohybovali ladičkami a podobně, a současně je také nutno mít nezanedbatelné znalosti fyziky. „Pokud vám na lanech visí celkem deset lidí, jde o nezanedbatelnou sílu, což znamená, že potřebujete velké množství kladek,“ popisuje McLaren. „A to znamená, že musíte mít povědomí o fyzice, abyste dokázali spočítat potřebná závaží a podobné věci.

McLaren již v minulosti s Angelinou Jolie spolupracovala a pamatovala si tedy, že je slavná herečka po stránce kaskadérských scén mimořádně talentovaná. „V případě Angie nepotřebujete žádnou dvojnici,“ říká. „Je dokonale vytrénovaná všemi těmi roky, kdy se věnovala natáčení v závěsu na lanech, takže jí stačí něco jednou ukázat a ona to následně je okamžitě schopna prakticky dokonale zopakovat.

Létání mě baví. Mám ráda všechny ty nástroje a kaskadérské kousky,“ říká Jolie. „V tomto filmu jsme měli možnost natáčet skutečně pozoruhodné scény v závěsu na lanech, s Edem [Skeinem] jsme si to skutečně užili, což bylo fajn.

Chiwetel Ejiofor již v minulosti nemalou dávku podobných scén také natáčel, takže se nejednalo o jeho první natáčení v popruzích. „Podstatné je najít způsob, jak zajistit, aby vše působilo přirozeně i tehdy, pokud jsou popruhy poněkud nepohodlné nebo vás obtěžují, a dokázat svému výkonu dodat jistou dávku elegance,“ říká Ejiofor.

Úkolem vytvořit hudební složku snímku režisér Joachim Rønning pověřil hudebního skladatele Geoffa Zanelliho (Na západ), držitele ceny Emmy. Tento skladatel svůj soundtrack k filmu vnímá jako prvek, který překonává prostor mezi plátnem a diváky. „To platí vlastně u kteréhokoliv filmu, ale v případě fantasy filmů, které se spoléhají na to, že budou diváci ochotni popustit uzdu své fantazii, to platí dvojnásob,“ míní Zanelli.

Protože s režisérem Rønningem v minulosti již spolupracoval na filmu Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta, věděl Zanelli přesně, po čem režisér touží. A protože se jedná o pokračování, musel soundtrack vycházet z předchozího filmu a dále ho rozvíjet. „V tomto filmu se soundtrack snaží nastavit laťku ještě výše a zprostředkovat ještě výpravnější příběh ze světa, který si diváci zamilovali v prvním filmu,“ říká.

Soundtrack filmu nahrál 102členný orchestr v londýnských Abbey Road Studios v červenci 2019.

Snímek Zloba: Královna všeho zlého je napínavým dobrodružstvím s komplexními postavami, odehrávajícím se ve vizuálně kouzelném prostředí. Neméně důležité je také to, že slouží jako výrazná připomínka skutečnosti, že nezáleží na tom, jakého jsme původu, ale na tom, koho milujeme.

Ve výsledku se tento snímek snaží předávat krásné poselství, že bychom měli druhé podporovat v tom, aby byli tím, kým jsou, a navzájem akceptovali svou skutečnou povahu, a prostřednictvím toho v sobě nacházeli rodinu,“ konstatuje Angelina Jolie.

O tvůrcích filmu

ANGELINA JOLIE (Zloba) je držitelkou Oscara a tří Zlatých glóbů a má na svém kontě celou řadu filmových projektů (jako herečka, režisérka, producentka a scenáristka), mezi něž patří například snímek společnosti Walt Disney Pictures Zloba – královna černé magie, snímek Clinta Eastwooda Záměna, kritikou velice ceněný snímek Michaela Winterbottoma Síla srdce, akčně-dobrodružný snímek Lara Croft: Tomb Raider a snímek Martina Campbella Hranice zlomu.

Jolie debutovala na režisérském křesle v roce 2011 filmem V zemi krve a medu. V roce 2014 režírovala a produkovala na Oscara nominovaný snímek Nezlomný, a v roce 2015 režírovala, produkovala a napsala snímek U moře. V roce 2017 byla režisérkou, producentkou a spoluautorkou scénáře ke kritikou ceněnému filmu First They Killed My Father, a byla vedoucí výroby na Oscara nominovaného animovaného filmu The Breadwinner.

Kromě snímku Zloba: Královna všeho zlého chystá v současné době také snímek Those Who Wish Me Dead, ve kterém si zahrála hlavní roli a který napsal a režíroval kritikou velmi uznávaný režisér Taylor Sheridan. Film by měl mít premiéru v roce 2020. V červenci 2019 se Jolie stala součástí filmového světa společnosti Marvel oznámením, že si zahraje postavu Theny ve filmu The Eternals, jehož režie se ujala kritikou ceněná čínsko-americká režisérka Chloé Zhao.

V roce 1999 Jolie získala Oscara, Zlatý globus, cenu Critics‘ Choice a cenu SAG v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli za svůj výkon ve filmu Jamese Mangolda Narušení.

Jolie získala Zlatý globus a cenu SAG za svůj výkon v televizním filmu Michaela Cristofera Gia pro stanici HBO. Zlatý globus získala také za svou roli v televizním filmu Johna Frankenheimera George Wallace.

Angeline Jolie je také velmi aktivní mimo kamery a věnovala 18 let svého života agentuře pro uprchlíky Organizace spojených národů coby zvláštní vyslankyně Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky. V roce 2012 byla spoluzakladatelkou Iniciativy pro prevenci válečných sexuálních zločinů a v roce 2014 získala čestný titul Dámy Velkého kříže rytířského Řádu svatého Michala a svatého Jiří za své služby zahraniční politice.

Jolie je také hostující profesorkou Centra pro ženy, mír a bezpečnost při Londýnské škole ekonomie a politické vědy, a přispívá do magazínu TIME. Její rodinná nadace financuje a provozuje komunitní rozvojové projekty v Kambodži, Namibii a Etiopii se zaměřením na ochranu životního prostředí, vzdělání, zdravotnictví a ženská práva.

ELLE FANNING (Růženka) byla v roce 2013 nominována na cenu Critics‘ Choice za svůj výkon ve filmu Sally Potter Ginger a Rosa. Následujícího roku si zahrála roli princezny Růženky po boku Angeliny Jolie ve filmu společnosti Disney Zloba: Královna černé magie, který celosvětově utržil přes 750 milionů dolarů. Předtím byla k vidění ve filmu Super 8 režiséra J. J. Abramse, a ve filmu Odnikud někam Sofie Coppola. V roce 2016 ztvárnila hlavní roli v hororovém thrilleru Nicolase Windinga Refna Neon Demon, který měl premiéru v roce 2016 v rámci soutěžních projekcí na festivalu v Cannes. Téhož roku se objevila také ve filmu Mikea Millse Ženy 20. století a v kriminálním dramatu Bena Afflecka z období prohibice Pod rouškou noci. V roce 2017 byla k vidění po boku Nicole Kidman, Kirsten Dunst a Colina Farrella ve filmu Oklamaný v režii Sofie Coppola.

Vloni si zahrála ve filmu I Think We’re Alone Now režiséra Reeda Morano po boku Petera Dinklage. Film měl premiéru na festivalu Sundance v roce 2018 a do kin byl uveden vloni na podzim. Je k vidění také ve filmu Galveston v režii Mélanie Laurent podle scénáře Johna Hammetta, ve kterém si dále zahrál Ben Foster a který byl do kin taktéž uveden vloni na podzim. Zatím naposledy jsme ji měli možnost spatřit v muzikálu Teen Spirit v režii Maxe Minghelly, jenž měl premiéru na festivalu v Torontu v roce 2018.

HARRIS DICKINSON (princ Filip) od raného věku projevoval výrazný zájem o herectví a filmovou tvorbu. Studoval divadelní herectví na RAW Acting Academy a podílel se na vysoce uznávaném studijním programu LAMDA. V 16 letech získal stipendium pro napsání scénáře a natočení svého prvního krátkého filmu a navázal spolupráci s Kristin Tarry ze společnosti TCG Artist Management v Londýně, která dohlížela na rozvoj jeho filmové a televizní kariéry.

Mezi Dickinsonovy rané televizní počiny patří: kultovní komediální seriál stanice BBC Some Girls, ve kterém si zahrál roli Tonky, a role Sama ve vysoce ceněném dramatickém seriálu Dívčí spolek. V březnu 2014 byl k vidění ve hře Pauline McLynn Angels v londýnském Královském národním divadle. V létě 2014 byl představen Leně Roklin ze společnosti Luber Roklin Management v Los Angeles, která s ním podepsala smlouvu a seznámila ho s jeho americkou agentkou Randi Goldstein z New Yorku. Jak se ukázalo, jednalo se o velice pozitivní tah, neboť byl Dickinson záhy obsazen do svého prvního celovečerního filmu The Medium, aby se následně objevil v televizním filmu Home stanice Jerry Bruckheimer Television.

MICHELLE PFEIFFER (královna Ingrith) je držitelkou Zlatého glóbu, která byla třikrát nominována na Oscara a cenu Emmy a ohromuje filmové diváky svou okouzlující krásou a pozoruhodnými hereckými výkony po více než tři desetiletí. Tato uznávaná herečka o sobě poprvé dala divákům vědět v roce 1983 svým výkonem v roli Elviry Hancockové, manželky Tonyho Montany v podání Ala Pacina v kultovním snímku Scarface. Toto kriminální drama společnosti Universal Pictures v režii Briana De Palmy podle scénáře Olivera Stonea se stalo kulturní ikonou a bylo v červnu 2008 Americkým filmovým institutem jmenováno jedním z desítky nejlepších gangsterských filmů v historii kinematografie. V roce 2018 se Pfeiffer objevila ve filmu společnosti Marvel Ant-Man a WaspPaulem Ruddem a Evangeline Lilly.

Na Oscara byla Pfeiffer poprvé nominována v roce 1989 v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli za svou roli Madame de Tourvel ve filmu Nebezpečné známosti. V roce 1990 získala Zlatý globus za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli za roli Susie Diamond ve filmu Báječní Bakerovi hoši. Svou třetí nominaci na Oscara si vysloužila v roce 1993 v hlavní roli dallaské ženy v domácnosti Lurene Hallettové ve filmu Pole lásky. V roce 2017 si Pfeiffer zahrála v dramatu stanice HBO Čaroděj ze země lží, za které byla nominována na cenu Emmy, na Zlatý globus a na cenu Critics‘ Choice v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli v seriálu nebo televizním filmu. Tento snímek získal také cenu Satellite Award a byl nominován na cenu Primetime Emmy v kategorii Výjimečný televizní film.

SAM RILEY (Diaval) počátkem roku 2018 natočil snímek Radioactive pod režijním vedením Marjane Satrapi, ve kterém si zahrál roli Pierrea Curieho po boku Rosamund Pike v roli Marie Curie. V roce 2017 ztvárnil hlavní roli v seriálu stanice BBC1 SS-GB: Hitler v Británii v režii Philippa Kadelbacha, zahrál si v akčním thrilleru Bena Wheatleyho Křížová palbaCillianem Murphym, Armie Hammerem a Brie Larson, a natočil snímek Síla slov v režii Carla HunteraBillem Nighym.

V roce 2016 byl Riley k vidění v roli pana Darcyho po boku Lily James a Charlese Dance ve filmu Pýcha, předsudek a zombie v režii Burra Steerse. V průběhu roku 2016 se také objevil v německém filmu Robby, Tobby a létající stroj v režii Wolfganga Groose, který je adaptací populární dětské knihy Boye Lornsena. Objevil se také ve filmu Suite Francaise v režii Saula DibbaMichelle Williams a Kristin Scott Thomas. Mezi Rileyho nedávné filmy patří také Byzantium, ve kterém se objevil po boku Saoirse Ronan a Gemmy Arterton. V roce 2013 se objevil také v hlavní roli snímku Andrease Prochasky Temné údolí, který produkoval Stefan Arndt ze společnosti X-Filme a Allegro Film.

CHIWETEL EJIOFOR (Conall) je držitelem ceny BAFTA, který se může pochlubit širokou škálou kritikou ceněných rolí ve filmech i na divadelních prknech.

Počátkem tohoto roku měl na stanici Netflix premiéru Ejioforův režijní debut The Boy Who Harnessed the Wind, který adaptoval podle stejnojmenné knihy Williama Kamkwamby a Bryana Mealera. Ejiofor si ve filmu také zahrál. Film sleduje osudy třináctiletého Williama Kamkwamby (Maxwell Simba), kterého vyhodí z jeho milované školy poté, co jeho rodiče nemohou platit školné. Vplíží se proto do školní knihovny a přijde na způsob, jak pomocí bicyklu, který patřil jeho otci Trywellovi (Ejiofor), postavit větrný mlýn, který následně zachrání před hladomorem celou jeho vesnici. Ve filmu dále hrají Joseph Marcell, Aïssa Maïga, Noma Dumezweni a Lemogang Tsipa. Ejiofor nedávno oznámil, že se ujme adaptace a režie snímku The Short and Tragic Life of Robert Peace: A Brilliant Young Man Who Left Newark for the Ivy League na motivy bestselleru Jeffa Hobbse.

Zatím naposledy se Ejiofor představil v roli zákeřného Scara ve filmu společnosti Disney Lví král v režii Jona Favreau, ve kterém si dále zahráli také Donald Glover, Beyoncé Knowles-Carter, James Earl Jones, Seth Rogen a Billy Eichner.

ED SKREIN (Borra) před nedávnem dokončil natáčení snímku Mona Lisa and the Blood Moon v režii Any Lily AmirpourKate Hudson, a film Chase Palmera Naked SingularityBillem Skarsgardem a Johnem Boyegou. Současně před nedávnem dokončil natáčení snímku Zloba: Královna všeho zlého společnosti Disney a filmu Rolanda Emmericha MidwayWoody Harrelsonem, Mandy Moore a Patrickem Wilsonem, které by měly mít oba premiéru v průběhu tohoto roku.

Skrein si zahrál v dánském dramatu The Model v režii Madse Matthiesena. Následně ztvárnil svou přelomovou roli ve filmu Deadpool po boku Ryana Reynoldse. Kromě toho je Skreina možno spatřit ve filmech Tau a In Darkness společnosti Netflix.

Zatím naposledy byl k vidění ve filmu Barryho Jenkinse Kdyby ulice Beale mohla mluvit a v celovečerním filmu společnosti 20th Century Fox Alita: Bojový anděl, na jehož scénáři se podílel James Cameron, režíroval ho Robert Rodriguez a zahrál si v něm mimo jiné také Christoph Waltz. Skrein před nedávnem dokončil práce na svém scenáristickém a režijním debutu, krátkém snímku Little River Run, který se dočkal speciální projekce v rámci Raindance 2019.

IMELDA STAUNTON (Střelka) je uznávanou britskou divadelní a filmovou herečkou. Vystudovala Královskou akademii dramatických umění a objevila se v celé řadě významných londýnských her a muzikálů, včetně Čaroděj ze země Oz, Strýček Váňa, Into the Woods, Guys and Dolls, Entertaining Mr. Sloane a Good People. V roce 2015 si Staunton zahrála postavu Rose v obnovené premiéře muzikálu Jonathana Kenta Gypsy, za kterou sklidila bouřlivé úspěchy u kritiky a získala za ni také cenu Olivier Award v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v muzikálu. V roce 2017 se Staunton objevila v roli Marthy ve hře Kdo se bojí Virginie Woolfové? v Harold Pinter Theatre, a v roli Sally ve hře Follies v Královském národním divadle. Za svou divadelní kariéru byla celkem jedenáctkrát nominována na cenu Olivier, přičemž celkem čtyři z těchto nominací se jí podařilo také proměnit.

I na filmových plátnech se těší rozsáhlé a úspěšné kariéry. Objevila se ve filmu Kennetha Branagha Mnoho povyku pro nic, ve filmu Anga Leeho Rozum a cit, ve snímku Johna Maddena Zamilovaný Shakespeare, ve filmu Mikea Leigha Vera Drake – Žena dvou tváří, ve snímku Kirka Jonese Kouzelná chůva Nanny McPhee, ve filmu Matthewa Warchuse Pride a také ve filmech Davida Yatese Harry Potter a Fénixův řád a Harry Potter a relikvie smrti část 1, ve kterých si zahrála obávanou profesorku Dolores Umbridgeovou.

Staunton propůjčila svůj hlas postavě Margaret Clausové ve filmu Sarah Smith Velká vánoční jízda, postavě královny Viktorie ve filmu Petera Lorda Piráti a postavě tety Lucy v prvním snímku ze série Paddington v režii Paula Kinga.

Velké úspěchy sklidila také za své výkony na televizních obrazovkách. Za roli Very Drakeové Staunton získala cenu BAFTA v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli, cenu British Independent Film Award v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon a ve stejné kategorii také cenu Evening Standard British Film Award, ale i celou řadu dalších. Byla za něj také nominována na Oscara a na Zlatý globus. Svou druhou nominaci na cenu BAFTA, tentokrát v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli, získala za výkon v roli Hefiny Headonové v kritikou velice ceněném snímku Pride, za který získala také cenu British Independent Film Award.

JUNO TEMPLE (Plevelka) je k vidění po boku Simona Pegga a Alexandry Daddario ve filmu Lost Transmissions, který zaznamenal velice úspěšnou premiéru na festivalu Tribeca v roce 2019. Předtím se objevila v Bravově přelomovém úspěšném seriálu Dirty JohnConnie Britton a Ericem Banou. Před nedávnem dokončila natáčení velmi očekávaného seriálu Little Birds stanice Sky Atlantic, adaptaci úspěšné knižní série Anaïs Nin. Dokončila také natáčení snímku PretendersJane Levy a Jamesem Francem, který film také režíroval.

Vloni se Temple objevila ve filmu NepříčetnáClaire Foy režiséra Stevena Soderbergha. Zahrála si také po boku Kate Winslet ve filmu Woodyho Allena Kolo zázraků, který měl premiéru na filmovém festivalu v New Yorku. Zahrála si také v dramatické komedii o dospívání One Percent More HumidJulií Garner pod režijním vedením Liz Garcia, která měla premiéru ve filmovém festivalu Tribeca v roce 2017, a také v seriálu stanice HBO Vinyl v režii Martina Scorseseho, ve kterém si zahráli Bobby Cannavale a Olivia Wilde.

Byla také k vidění ve filmu Black Mass: Špinavá hra společnosti Warner Bros. s Johnnym Deppem. Mezi její další snímky patří například film Daleko od hlučícího davu režiséra Thomase Vinterberga, nezávislý snímek Len a spol.Rhysem Ifansem, britský nezávislý film AwayTimothy Spallem v režii Davida Blaira, film Roberta Rodrigueze Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždilJoshem Brolinem, a nezávislý film společnosti Mandalay Rohy s Danielem Radcliffem, který režíroval Alex Aja.

V roce 2013 si Temple zahrála ve třech filmech, které sklidily velké úspěchy při své premiéře na filmovém festivalu Sundance, mezi něž patří režijní debut Jill Soloway Tajné hrátky, v němž si zahrála společně s Kathryn Hahn a Joshem Radnorem, temný thriller Sebastiana Silvy Uvnitř mé hlavyMichaelem Cerou a Emily Browning, a film společnosti Millenium Films Lovelace: Pravdivá zpověď královny pornaAmandou Seyfried, který sleduje dosud nevyprávěný příběh Lindy Lovelace.

LESLEY MANVILLE (Žmolka) je divadelní a filmovou herečkou a držitelkou řady ocenění, která se před nedávnem znovu vrátila na plátna kin v kritikou velice ceněném filmu Paula Thomase Andersona Nit z přízrakůDanielem Day-Lewisem, za který byla nominována na cenu BAFTA a na Oscara v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli.

Letos jsme ji měli možnost spatřit ve filmu Ordinary Love, který je adaptací románu úspěšného irského dramatika Owena McCaffertyho a ve kterém si společně s ní zahrál také Liam Neeson. Společně v něm ztvárnili šťastný manželský pár, jehož život se zásadně změní, když je Joan (Manville) diagnostikována rakovina prsu. Měla by se také objevit ve filmu Let Him GoKevinem Costnerem a Dianou Lane a ve filmu MisbehaviourKeirou Knightley, Keeley Hawes a Gugu Mbathou-Raw. Počátkem roku 2020 by si měla zahrát také ve hře The Visit v divadle Olivier Theatre a před nedávnem byla také oznámena její účast na seriálu Lennieho Jamese Save Me Too pro stanici Sky.

Zatím naposledy jsme ji měli možnost vidět ve třetí a poslední sezóně komediálního seriálu stanice BBC Mum oceněného cenou BAFTA, za který byla dvakrát nominována na cenu BAFTA v kategorii Nejlepší ženský herecký výkon v komediálním pořadu. Před nedávnem dokončila natáčení dramatu stanice BBC World on Fire, dramatu ze druhé světové války, který by měl mít premiéru letos na podzim. Vloni se také vrátila na divadelní jeviště ve hře Long Day’s Journey Into Night v divadle Wyndham’s Theatre s Jeremy Ironsem, za kterou byla následně nominována na cenu Olivier Award, kterou získala již v roce 2014 za hru Ghosts.

JOACHIM RØNNING (režie) je velice aktivní režisér, scenárista a producent původem z města Sandefjord v Norsku. Během svého dětství v osmdesátých letech trávil volný čas natáčením krátkých filmů videokamerou svého otce. V roce 1992 zahájil studium na Stockholmské filmové škole ve Švédsku, kterou dokončil v roce 1994. Později téhož roku splnil svou povinnou vojenskou službu natáčením propagandistických filmů pro Královskou norskou armádu. V roce 1995 společně se svým kamarádem z dětství Espenem Sandbergem založil produkční společnost Roenberg. Počátkem roku 1996 se začali v Oslo věnovat profesionálnímu natáčení reklamních spotů a videoklipů. Jejich rozsáhlá reklamní tvorba jim posléze získala řadu významných mezinárodních zakázek, včetně reklam pro společnosti Airbus, Nintendo, Coca-Cola, GE a Nokia, a posléze se prosadili i na americkém trhu reklamními spoty pro společnosti Capital One, Labatt a také spotem pro Budweiser, který získal řadu ocenění. V roce 2005 získal Rønning cenu na festivalu Cannes Lions za svou reklamu Train Loop pro společnost Hydro.

Rønningův první norský celovečerní film Max Manus měl premiéru v prosinci 2008. Toto drama ze druhé světové války vypráví skutečný příběh slavného norského sabotéra Maxe Manuse a řeší jeho snahu vypořádat se se svými psychickými problémy. Tento film se následně stal nejúspěšnějším filmem norské kinematografie vůbec a jen v Norsku ho vidělo 1,2 milionu diváků. Následně režíroval snímek Kon-Tiki pro společnosti Recorded Picture Company a Nordisk Film. Snímek Kon-Tiki vypráví skutečný příběh legendárního objevitele Thora Heyerdahla, který v roce 1947 překonal Pacifik na dřevěném voru. V roce 2013 se snímek Kon-Tiki zapsal do historie jako první norský film, který kdy byl nominován jak na Zlatý globus, tak i na Oscara, a to v kategorii Nejlepší zahraniční film. Rønning se následně ujal režie snímku Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta společnosti Disney, který měl premiéru v květnu 2017 a utržil celosvětově téměř 800 milionů dolarů.

LINDA WOOLVERTON (spoluautorka scénáře, vedoucí výroby) je jednou z nejvyhledávanějších a nejúspěšnějších scenáristek v Hollywoodu. Dává vzniknout silným a komplexním postavám, které oslovují diváky po celém světě, a její pozoruhodné vypravěčské schopnosti zaznamenávají ducha a emocionální problémy moderních filmových hrdinů. Filmy, na kterých se podílela, utržily celosvětově přes 2,5 miliardy dolarů, čímž se jí podařilo prokázat, že její tvorba je nadčasová a oslovuje diváky všech generací.

Woolverton napsala pro společnost Disney scénář k filmu Zloba: Královna černé magie, který měl premiéru v květnu 2014. Tento snímek, ve kterém titulní roli ztvárnila Angelina Jolie, je hraným novým pojetím filmu Šípková Růženka společnosti Disney, ve kterém je příběh vyprávěn z pohledu Zloby. Film celosvětově utržil přes 700 milionů dolarů a stal se tak nejúspěšnějším filmem v kariéře Angeliny Jolie.

NOAH HARPSTER (spoluautor scénáře) začínal jako scenárista a producent seriálu Transparent, oceněném Zlatým glóbem a cenou Emmy. Se svým tvůrčím partnerem Micah Fitzermanem-Blue napsal scénář k vysoce očekávanému filmu o Fredovi Rogersovi A Beautiful Day in the Neighborhood, který režíruje Marielle Heller a zahrál si v něm Tom Hanks, a který bude mít premiéru v listopadu 2019. Film vznikl díky tomu, že se scenáristické dvojici podařilo získat práva na jeho vytvoření a následně se jejich scénář ocitl na prestižním hollywoodském Černém seznamu. Oba také adaptovali román Jess Walter Beautiful Ruins pro společnost Amblin, a produkce filmu se ujal Sam Mendes. V současné době pracují na adaptaci comicsu Bottomless Belly Button Dashe Shawa, kterou by měli také režírovat. Prostřednictvím své produkční společnosti Blue Harp si začali budovat pozoruhodnou sbírku projektů filmových i televizních pro společnosti FX, Amazon, Netflix, USA, Lionsgate a Bow and Arrow.

Harpster je také herec, který se proslavil zejména rolí Remyho v seriálu Tig Notaro One Mississippi, ale objevil se také v seriálech Chirurgové, Californication, Longmire, Closer, Kriminálka Las Vegas a Velká láska i v řadě dalších. V současné době je k vidění v novém seriálu společnosti Apple For All Mankind. Vyrůstal ve městě Salinas v Kalifornii, vystudoval UCSB a žije v Los Angeles se svou manželkou Robin a dvěma dcerami.

MICAH FITZERMAN-BLUE (spoluautor scénáře) začínal jako scenárista a producent seriálu Transparent, oceněném Zlatým glóbem a cenou Emmy. Se svým tvůrčím partnerem Noahem Harpsterem napsal scénář k vysoce očekávanému filmu o Fredovi Rogersovi A Beautiful Day in the Neighborhood, který režíruje Marielle Heller a zahrál si v něm Tom Hanks, a který bude mít premiéru v listopadu 2019. Film vznikl díky tomu, že se scenáristické dvojici podařilo získat práva na jeho vytvoření a následně se jejich scénář ocitl na prestižním hollywoodském Černém seznamu. Oba také adaptovali román Jess Walter Beautiful Ruins pro společnost Amblin, a produkce filmu se ujal Sam Mendes. V současné době pracují na adaptaci comicsu Bottomless Belly Button Dashe Shawa, kterou by měli také režírovat.

Prostřednictvím své produkční společnosti Blue Harp si začali budovat pozoruhodnou sbírku projektů filmových i televizních pro společnosti FX, Amazon, Netflix, USA, Lionsgate a Bow and Arrow.

Fitzerman-Blue vyrůstal v Tulse v Oklahomě, vystudoval Harvardovu univerzitu a žije v Los Angeles se svou manželkou Libou a jejich dcerou.

Mohlo by se vám líbit

Komentáře