Tipy jak zhubnout

0
Články obrázek: pixabay.com

Chcete zhubnout, ale nedaří se Vám to? No, každý začátek je těžký, ale po pár týdnech Vám to půjde lépe.
Pro začátek se držte pravidla "Snězte tolik, kolik spálíte." Tady máme pár nápadů, jak na to.

Pro posouzení výsledků, zda se vám daří či ne, nedoporučuji používat váhu. Měřte si spíše obvod pasu. Pokud Váš obvod klesá, znamená to, že se zbavujete nitrobřišního tuku, což je přesně to, co chceme.

Proč roste břicho?

A proč břicho vlastně roste? Část sacharidů se změní na krevní cukr a část se připraví jako "rezerva" v játrech.

  • bílkoviny se do rezervy neukládají. Tělo je buď zpracuje nebo vyloučí.
  • sacharidy se mohou přeměnit na tuk
  • tuk se může uložit jako zásoba
  • jiné zásobní systémy v těle nemáme
Nezačínejte jíst podle toho, co si myslíte, že je zdravé. V realitě to zdravé být vůbec nemusí. Žádné výsledky pak nebudou.

To, co sníte v průběhu dne má značný vliv na to, jestli budete hubnout nebo přibírat. Tučné pokrmy a pokrmy těžké na žaludek zatěžují Váš organismus, což se mimo jiné ukazuje i na Vaší psychice. Jste více podráždění, nervní, unavení a máte nedostatek energie. Večer trpíte nespavostí a ve většině případů hodně rychle přibíráte na váze. Potrápit může i zácpa. To jsou ty nejběžnější obtíže, které se Vám budou dít dokud nepřestanete jíst nezdravá jídla.

1. ZPŮSOB - CITRONOVÁ DIETA

Jako první způsob tu mám tzv. citronovou dietu. Citronová dieta je ten nejjednodušší způsob hubnutí a doufám, že budete spokojeni s tímto plánem stravování na 7 dnů. Jak už můžete poznat z názvu tohoto způsobu, tak základem tohoto způsobu hubnutí bude citron. Proč zrovna citron? Citron odstraňuje z těla toxiny a pomáhá se zbavit nadbytečných kilogramů v těle.

1.den
V tento den se potřebujete zbavit veškerých toxinů v těle, a proto budete celý den pít vlažnou vodu či citronovou limonádu. Zapomeňte na kávu, čaj či alkohol.

Citronová limonáda
Citronovou limonádu můžete pít během celého dne. Odstraňuje tuk a je zdravá.
Připravte si jeden citron a z něho nalijte šťávu do 300 ml filtrované vody. Poté přidejte 2 lžičky skořice a špetku kajenského koření. Zamíchejte a máte hotovo.

Detoxikační polévka

Nejlépe si ji dejte k obědu. Potřebujete 1 mrkev, celer, polovičku cibule, 4 ředkvičky, hrášek a polovičku fenyklu nakrájejte na malé kousky. Po 5 minutách vaření přidejte ředkvičku, hrášek a fenykl. Polévku nechte vařit 10-15 minut. Přeji dobrou chuť.

Tento den máte za sebou a měl(a) byste ztratit 0,5 až 1 kg své váhy.

2.den
Dnes budete pít hodně vody s citronem. Voda s citronem potlačuje chuť k jídlu. Takže nalijte vodu s citronem do láhve a noste ji pořád u sebe. Pijte ráno, večer a během dne. Vodu s citronem budete pít každý den po dobu této diety. Hned jak se probudíte, napijte se. Před spaním, napijte se.

Snídaně
Ovocný salát, jogurt, ovesné vločky a 300 ml organického mléka.

Svačina (kolem 10.hodiny)
8 kusů nesolených mandlí, sklenici čerstvé ovocné šťávy ředěné vodou.

Oběd
Domácí zeleninová polévka s tmavým chlebem.

Večeře
Grilované ryby, kuřecí maso nebo tofu s citronovou omáčkou (3 polévkové lžíce olivového oleje, 1 lžíce citronové šťávy a půl stroužku česneku + zelená listová zelenina a 1 čajová lžička sezamových semínek). Citronová šťáva s vodou.

3.den
Dnes společně s vodou a citronem si dopřejte spoustu zeleniny a ovoce. Hlavně v ní se totiž nachází vitamín C, který hlavně dnes budete potřebovat.

Snídaně
1 vařené vejce, celozrnný toast s máslem a grilovaným rajčetem + 300 ml organického mléka. Nezapomeňte na jablko, v němž je vitamin C též.

Svačina (kolem 10.hodiny)
2 čerstvé nebo sušené meruňky a pár kousků nesolených arašídů.

Oběd
3 lžíce másla, fazole a cizrna - smíchejte s rajčaty a zeleným pepřem + citronová omáčka. K tomu si dejte také 1 celozrnný rohlík a talíř zeleného salátu s pažitkou. Jako vitamin C si dejte kiwi.

Svačina
Tvaroh a jahody.

Večeře
Zeleninový salát (rajčata, špenát, cizrna, brambory, celozrnná rýže a rozinky). Dezert: Grilovaný banán + 2 kostky rozpuštěné hořké čokolády.

4.den
V dnešní den si do každého jídla přidejte 1-2 lžíce citronové šťávy.

Snídaně
Maliny a jahody smíchané s 2 lžičkami ovesných vloček a 300 ml mléka společně s nektarinkou.

Svačina (kolem 10.hodiny)
Ovocný salát s citronovou šťávou a 300 ml sójového nebo organického mléka.

Oběd
Salát ze sušených fazolí s celozrnným rohlíkem s máslem a přírodním jogurtem.

Svačina
1 lžíce slunečnicových semínek.

Večeře
Filet z lososa s citronovou šťávou, pečený v troubě s velkou dávkou dušené zeleniny.
Dezert: Malý kopeček čokoládové zmrzliny se sekanými ořechy.

5.den
Snídaně
Banánový koktejl (smíchejte dohromady 300 ml organického másla, 1 bílý jogurt, 2 malé banány, 1 lžičku rozinek)+ 2 plátky celozrnného toastu s tenkou vrstvou másla.

Svačina (kolem 10.hodiny)
Semena se sušeným ovocem.

Oběd
Brambory ve slupce a malá plechovka fazolí. + Salát se špetkou strouhaného sýra. A nakonec hruška nebo broskev.

Svačina
Zelenina s domácím hummusem (cizrna, citron, sezamové těstoviny a česnek)

Večeře
Plněná paprika: 4 lžíce celozrnné rýže Basmati, 2 lžičky piniových oříšků, nasekaná pažitka, cherry rajčátka a 60 g sýru feta. Vše smíchejte dohromady. A podávejte s dušenou zeleninou. Dezert: Pečené jablko se skořicí.

6.den
Snídaně
Vařená vejce a rajče na žitném chlebu. Trochu malin.

Svačina (kolem 10.hodiny)
Hrst ořechů a 300 ml sójového mléka.

Oběd
Plátky lososa na celozrnném toastu + jogurt.

Svačina
Broskev a hrst rozinek a slunečnicových semínek.

Večeře
Tuňák s kukuřičnou cukrovou pastou; rozmixujte 6 lžic vařených celozrnných těstovin, půl plechovky tuňáka ve slaném nálevu, 2 lžíce kukuřice a hrst nasekané brokolice. Podávejte horké a s dušenou zeleninou a citronovou šťávou.
Dezert: Ovocné pyré a sušené ovoce.

7.den
Snídaně
Ovocný salát a přírodní jogurt s ovesnými vločkai a 300 ml organického mléka.

Svačina (kolem 10.hodiny)
Hrst směsi ořechů a semínek + nektarinka.

Oběd
Malé avokádo s krevetami a salát s citronovou šťávou, olivovým olejem a octem Balsamico. K tomu ještě jablko.

Svačina
Plátek celozrnného toastu posypaný nastrouhaným sýrem.

Večeře
Omeleta ze 2 vajec, nakrájené žampiony, 3 lžíce nastrouhaného sýru a olivový olej + dušená zelenia.
Dezert: Malý banán s jahodama.

Po těchto sedmi dnech citronové diety se budete cítit lehčí a zdravější. Dieta může trvat maximálně 7 dní. Neprodlužujte ji, jinak už půjde o vaše zdraví. Ale vodu s citronem si nechte na každé ráno a některé recepty můžete přidat do vašeho jídelníčku.

2. ZPŮSOB - KRABIČKOVÁ DIETA

A co to vlastně je? Krabičková dieta je jiný název pro rozdělení celodenního jídla na 3 nebo 5 porcí. Ty se zabalí do krabiček a budou v ledničce. Můžete si najít nějakého dodavatele krabičkových diet, anebo si uděláte domácí. Nejlépe, aby každé jídlo bylo jiné. Dejte si hodně bílkovin, málo sacharidů a co nejméně tuku. Samozřejmě občas si můžete tuku dát více, ale ne pořád.

Krabičková dieta je převážně pro ty, kdo je zaneprázdněný a nestíhá. Vyberte si převážně dietu, která se živinami blíží vašemu ideálu, abyste si příliš nezpomalili metabolismus.

Ne vždy si potravu musíte dávat do krabiček. Na domácí krabičkovou dietu stačí jen talíř a igelitový sáček. Můžete si udělat na talíř jako přílohu bulgur a k němu celozrnné těstoviny. Rovnou si udělejte porci na další den. Po vychladnutí dejte do ledničky. Párkrát po sobě můžete sníst také celozrnné těstoviny s tofu a cibulkou. Nebo můžete uvařit najednou v páře brokolici a po kouskách si ji přidejte k večeři.

Výhody, proč si připravovat domácí krabičkovou dietu:

  • Pokud si zavedete to, že si budete jídlo připravovat večer na následující den, stane se to vaším zvykem.
  • Po večeři jste najedení a můžete přemýšlet. Připravíte si porce na následující den ve vhodném množství.
  • Přes den jen sáhnete po hotové krabičce s jídlem a můžete jíst.
  • Když v práci třeba nestíháte a máte krabičku s jídlem s sebou, tak si třeba trochu sníte a máte na potom. Kdybyste si měli jídlo ještě vařit nebo jít nakoupit, tak zůstanete nejspíš bez jídla.


3. ZPŮSOB - CVIČENÍ

Získat postavu snů je touha mnoha lidí při těle. Cvik "ležení na gauči" rovnou vyškrtněte. To je cvik spíše k přibírání a to Vy přece nechcete. Vaše cviky by měly být účelné. Necvičte jenom proto, že jste to někde viděli. Ani proto, že to na Youtube vypadá dobře. Ve skutečnosti to tak vůbec nemusí být. Nejdříve je důležité, abyste vybrané cviky zvládali dobře. Žádné šizení.

Cviky na hubnutí
Jako základní cvičení vám bohatě stačí chůze. Je bezpečná a může ji dělat každý.

Všechny cviky jsou samozřejmě v mírné zátěži, ale to je na hubnutí ideální.

1. Kolo
Je to výborný cvik, ale problém může být to, že se tím namáhá páteř. Proto tento cvik nedoporučuji lidem se sedavým zaměstnáním.

Nedoporučuji běh, fotbal, házenou nebo squash pokud chcete spálit nějaký ten tuk. Je tu dost vysoké riziko zranění.

Při hubnutí myslete převážně na to, že byste měli dosáhnout toho, aby Vaše tělo fungovalo správně.

Cvičte rehabilitační cvičení.

Cviky na budování svalstva

  • Benchpress, rozpažování s činkami na lavičce - nedoporučuji pro ty, kteří hodně sedí. Neměli byste zatěžovat prsní svaly. Ty potřebují spíše strečink.
  • Přitahování k tyči a jiné cviky na horní záda - to je ideáolní cvičení při sedavém zaměstnání. Pomáhá, abyste se nehrbili.
  • Dřepy, raději legpress na stroji - skvělý cvik, pokud se cvičí vhodnou technikou. Přidejte také pořádný strečink přední i zadní části stehen.
  • Cviky na břicho - nějaké zkracovačky, ale co nejpestřejší a takové, co zatíží Vaše šikmé břišní svalstvo.
  • Cviky na spodní část zad - tyto cviky můžete podpořit lehčí verzí cvičení na BOSU.


JAK ZHUBNOUT BŘICHO?

Hlavně na své břicho neútočte. Stačí zrušit nepravidelnou stravu, nepřejídat se a nejíst nevhodná jídla. Přidejte do svého života sport.

Pozor na časté chyby při hubnutí!!

Spousta lidí se pokouší zhubnout v oblasti břicha jen proto, protože mají mylné úvahy. Nejčastěji uvažují tak, že pokud mají velké břicho, budou cvičit sklapovačky. Nesmysl! Cvičení sklapovaček Vám na hubnutí opravdu nepomůže. Jsou dobré na břišní svalstvo, ale necvičte to, pokud chcete zhubnout.

Další chybou je, že si spousta lidí, co chce zhubnout řekne, že stačí něco začít cvičit a až skončí svou hodinu cvičení, tak si dají hamburger či jiný fastfood, a bude to dobré. Myslíte, že to bude dobré? Rozhodně nebude.

A pokud si myslíte, že oběd v restauraci můžete "odčinit" několika hodinami cvičením, tak se mýlíte. Pokud chcete zhubnout břicho, tak změňte životní styl.


CO MÁM JÍST, KDYŽ CHCI ZHUBNOUT?

To se dozvíte právě v tomto článku. Zde se dozvíte co jíst nemůžete a naopak co jíst smíte.

  • Sladkosti. Sladkosti se zařazují spíše ke škodlivým potravinám. Hubnutí nijak nepomohou. Spíš zhorší nebo vytvoří zubní kaz.
  • Další čemu byste se při hubnutí měli vyhnout jsou různé mastnosti. Tuk obsahuje hodně energie, ale při hubnutí je lepší ho sníst co nejméně.
  • Slané potraviny (uzeniny, slané brambůrky, slané krekry). To jsou poslední potraviny, kterým je lepší se při hubnutí vyvarovat. Dávají nám energii a slaná chuť nás přímo nutí, abychom si dali ještě.

Nyní, co jíst můžete.

  • Vařené brambory například. Použijeme olivový olej, protože ten je zdravý. Nebo můžete použít dýňový olej. Trochu česneku, sůl a máte dobré jídlo. K němu si můžete dát pohár acidofilního mléka, nebo kefíru. Takovou večeři si můžete dělat častěji.
  • Čočka či fazole. Skvělé potraviny. Uvařte ve vodě a přidejte bobkový list a trochu koření. Dále se připravte k tomu vejce natvrdo. Velký talíř, aby se vám to na něj vešlo. Žádné pečivo k tomu nepotřebujete, ale pokud chcete, tak jen malý kousek.
  • Ovesné vločky. Vynikající snídaně. A ještě když si k tomu přidáte nějaké ovoce.
  • Chléb s máslem. Máslo se při hubnutí samozřejmě škrtá. Ale zkuste například nějaké rostlinné pomazánky. Navrhuji zkusit paštikovou.

Teď přejdeme k potravinám, které doslova podporují hubnutí.

  • Zelenina před jídlem. Obsahuje spoustu minerálů a vitamínů.
  • Sójové výrobky (sójová smetana, tofu, vařené boby atd.). Obsahují vhodný tuk a bílkoviny.
  • Kysané zelí. Zasytí Vás a tím sníte méně jídla, než byste normálně snědli.
  • Brokolice. Výborná potravina, ale nepřejezte se jí! Pak jí nebudete chtít ani vidět a znechutí se Vám.


DALŠÍ ZPŮSOBY JAK SE DÁ JEŠTĚ ZHUBNOUT

DOBROTY

  • Zmrazte hrozny nebo červený meloun a snězte je/ho místo nanuku.
  • Udělejte si směs z nízkotučného jogurtu, odstředěného mléka a čerstvého ovoce.
  • Místo toho, abyste snědli třeba celé balení chipsů, nasypte si je do misky v menší porci. Pak sníte jen to, co jste si nasypali.
  • Dejte si jen malou čokoládovou tyčinku, místo celé čokolády. Tak alespoň zaženete chuť na sladké.
  • Každý den snězte malou hrst oříšků.
  • Jezte neochucené jogurty.
  • Sladké koláčky a cokoli sladkého nahraďte čerstvým ovocem.

Tipy a triky jak zhubnout

1. Neřiďte se internetovými poradnami.

2. Extrémy ne! Jestliže Vám nějaká dieta slibuje zázraky, jako je třeba zhubnutí dvaceti kilogramů za měsíc, je to moc podezřelé. Zhubnete, to ano, ale poškodíte si tím zdraví. A jakmile přestanete s touto Vámi vybranou dietou, kila zase narostou. Je lepší ani neposlouchat rady svých kamarádů, kteří přísahají. Každá dieta, která omezuje jídlo až příliš, je špatná a ovlivňuje Vaše zdraví.

3. Stále si opakujte v hlavě, že hubnete. Nejdůležitější je hlava. Když tomu budete věřit, půjde to lehce. Musíte jen chtít.

4. Nikdy nechoďte spát bez večeře. Když půjdete spát hladoví, tak se ráno probudíte nevyspalí.

5. Řekněte svému okolí, aby Vás podporovalo. Větu jako "jeden kousek pizzy ti neublíží", nebo jakoukoli jinou větu, Vám skutečný přítel neřekne, pokud ho o to poprosíte.

6. Nestyďte se někomu říct o radu. Pokud si myslíte, že hubnutí sami nezvládnete, tak se poraďte s odborníkem. Když Vám někdo s hubnutím bude pomáhat, pak to pro Vás bude mnohem jednodušší.

7. Stanovte si cíl. Není nic horšího, než když máte až příliš přehnané ambice. Neplánujte si, že chcete zhubnout 50 kilogramů. Pro začátek si dejte menší cíl . Například 5 kilogramů. Ano, takhle na první pohled se to zdá málo, ale je velmi těžké zhubnout. Těžko se hubne a lehko se přibírá, na to nezapomeňte. A jakmile dosáhnete svého cíle 5 kilogramů, stanovte si další cíl. Zbytečně si cíl nezvyšujte. Potom byste si mohli začít myslet, že to nikdy nedokážete a vzdali byste to.

8. Začněte s hubnutím pomalu.

9. Nedělejte vše najednou. Zbavte se neužitečných zvyků. Například nejezte po večerech brambůrky a nechoďte zároveň do schodů pěšky.

10. Vykliďte spíž. Ano, třeba Vy se dokážete udržet, ale někdo ne. Proto odstraňte všechny sladkosti, aby vás to nelákalo.

11. Jezte husté polévky. Ty výborně zasytí na dlouho a jsou zdravé.

12. Vynechte alkohol. V alkoholu je kromě látek zdraví škodlivých také spoustu cukru, což hubnutí rozhodně nepomáhá.

13. Ořechy. Snězte deset ořechů, nejlépe vlašských, s ovocem jako odpolední svačinku a zaženete tím hlad a k večeři toho již tolik nesníte.

14. Zelenina. Každý by měl denně sníst minimálně tři porce zeleniny. Zelenina nemá kalorie, protože ji tvoří z většiny jen voda, což Vašemu hubnutí pomůže.

15. Nepřeskakujte snídani. Hubne se dobře, pokud se ráno sní polovina denní dávky kalorií. Takže se ráno najezte hodně.

16. Poloviční večeře. Místo přílohy si raději naložte nějakou zeleninu.

17. Před večeří salát.

18. Nejezte pozdě večer. Po osmé hodině večer byste si už neměli nic brát k jídlu. Tělo se připravuje na spánek a žádné kalorie již nepotřebuje.

19. Jednou týdně udělejte výjimku a dopřejte si jídlo, které obsahuje o 200 kalorií více, než si dáváte normálně.

20. Výběr správné restaurace. Ano, při hubnutí můžete chodit do restaurace, ale je však důležité, abyste si vybrali tu správnou. Indické, čínské a thajské kuchyně obsahují spoustu tuku. Naopak netučné kuchyně jsou například japonské a řecké.

21. Nehltat. Je důležité, abyste jídlo nehltali a najedli se v klidu a pomalu.

22. Přátelé. Pokud máte přátele, kteří jsou štíhlí, tak Vás budou jejich hubené postavy lákat a táhnout k tomu, abyste svůj cíl splnili. Protože pak budete chtít být stejně krásní a hubení jako oni. Ale pokud máte naopak silnější přátele, zapojte je do svého hubnoucího plánu, ať v tom nejste sami.

23. Držíte dietu a vážíte stále stejně? Vaše dieta není zvolena správně a je potřeba něco změnit.

24. Pokud máte chuť na něco sladkého, zajisté pomůže si vyčistit zuby, nebo si vzít žvýkačku, větrový bonbon, vodu s citronem nebo zelený čaj.

25. Denně cvičení a nezapomeňte chránit svaly. Soustřeďte se na hubnutí tuků a ne svalové hmoty. Stačí Vám jedna hodina, ale opravdu musíte denně. Žádné "dneska jsem zapomněl/a, tak začnu od zítřka". Neodkládat! Pokud chcete zhubnout, je potřeba začít hned. Později se to může jakkoli zhoršit, co Vy víte.

26. Važte se maximálně jednou týdně. Jestli se budete vážit každý den, tak vás to bude akorát tak stresovat. Měl/a byste se vážit nejlépe ráno, když jste vyprázdnění.

27. Krokoměr. Podle odborníků by měl každý dospělý ujít denně deset tisíc kroků. Pokud chcete zhubnout, přidejte ještě dva až osm tisíc kroků.

Autor: Veru

Mohlo by se vám líbit

Komentáře