Fakty o kávě

Káva je rozšířenější než čaj, kávu vlastně v oblíbenosti předčí pouze voda.

Káva obsahuje velké množství antioxidantů, které pomáhají v mnoha směrech.

Denně se na celém světě vypije okolo 1500 miliónů šálků kávy.

Jedna káva denně zmenšuje riziko onemocnění cukrovkou, Parkinsonovou nemocí či rakovinou tlustého střeva.

Ženy pijící často kávu mají o 40% menší riziko rakoviny prsu.

Káva

Káva uvolňuje endorfiny a přispívá tím ke zlepšení nálady.

Pití kávy prodlužuje život.

Káva povzbuzuje mysl i tělo.

Kofein stimuluje činnost jater a tím výrazně snižuje riziko cirhózy.

Káva pomáhá zvyšovat inteligenci.

Káva podporuje aktivitu mozku a zlepšuje koncentraci.

Pravidelná konzumace kávy pomáhá proti dně. Snižuje bolest a zmírňuje příznaky nemoci.

Káva pomáhá s psychickými problémy a zkvalitňuje život.

Král Karel II. zakázal roku 1675 kavárny, protože nabyl dojmu, že se tam setkávají lidé, aby proti němu kuli pikle.

Kávovou sedlinu nemají rádi slimáci a hlemýždi. Využijte toho ve svůj prospěch.

Kofein zvyšuje hladinu adrenalinu.

Kávovník se dožívá v průměru 50 let.

Káva zabraňuje demenci.

Nejdražší káva na světě prochází trávícím traktem cibetek a je vlastně z jejich exkrementů.

Káva ve skutečnosti nezpůsobuje dehydrataci.

Šálek kávy obsahuje 11% denního doporučeného množství riboflavinu (vitamín B2), 6% kyseliny pantotenové (vitamín B5), 3% manganu a draslíku a 2% niacinu a hořčíku.

Pití kávy zvyšuje metabolismus o 3-10% a tím pomáhají spalovat tuky.

Káva patří mezi psychoaktivní látky a velmi vysoká dávka by vás teoreticky mohla i zabít.

Kofein v kávě začíná působit do deseti minut od vypití.

Espresso obsahuje až 2,5% tuku, zatímco filtrovaná káva obsahuje tuků 0,6%.

Francouzský básník a filozof Voltaire vypil údajně až 50 šálků kávy denně.

V Japonsku existují lázně, kde se můžete v kávě koupat.

Kávová zrna jsou vlastně ovoce a to dělá z kávy ovocný nápoj.

Podle legendy kávu objevili etiopští pastýři sledujíc kozy tancující po spasení kávových bobulí.




Komentáře: Fakty o kávě