Skutečné rozhovory mezi piloty a dispečery

Dispečer: "Odkládáme start, viditelnost je nula!"
Pilot: "V metrech nebo stopách?"

Lufthansa (německy): Kontrolo, sdělte čas povolení startu.
Kontrola (anglicky): Když chceš odpověď, musíš mluvit anglicky!
Lufthansa (anglicky): Jsem Němec v německém letadle v Německu, proč bych měl mluvit anglicky?
Neznámý hlas s anglickým přízvukem: Protože jste prohráli tu zasranou válku!
(Odposlechnuto mechanikem z Pan Am 727 v Mnichově)

Pilot: Copak tady není žádný Follow-me-auto?
Věž: Negativ. Koukejte se dostat na Gate sám

Pilot: Dobré ráno Bratislavo!
Věž: Dobré ráno. Pro informaci - tady je Vídeň
Pilot: Chystáme se na přistaní Bratislavo
Věž: Tady je opravdu Vídeň
Pilot: Vídeň?
Vez: Ano
Pilot: Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy
Vez: O.K. Tak přestaňte přistávat a zahněte doleva

Pilot k věži: Prosím o sdělení času, stačí jen přibližně
Věž: Je středa, prosím!

Pilot: Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce!
Věž: Jaká je vaše pozice. Nemáme vás na radaru.
Pilot: Stojíme na dráze číslo dvě a už věčnost čekáme na cisternu.

Pilot společnosti Alitalia, kterému blesk vyřadil z provozu pulku cockpitu:
"Skoro všechno nám vypadlo, nic už nefunguje, ani vyškoměr už nic neukazuje..."
Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla:
"Drž už hubu a zemři jako chlap"

Pilot: Věži, co dělá vítr?
Věž: Vane (smích v pozadí)

Pilot: "V jaké jsme vzdálenosti od jiného letadla?"
Dispečer: "Tři míle."
Pilot: "Nám se ta vzdálenost tři míle nezdá!"
Dispečer: "Jste od něho půldruhé míle, on od vás půldruhé míle, dohromady tedy tři míle!"

Pilot vrtulníku: Jsem na hladině 3000 stop
Druhý hlas na téže frekvenci: NÉÉÉ, to nemůžeš, na té letové hladině jsme MY!
Chvíli ticho a pak pilot hlasitě: "Idiote! Vždyť jsi můj druhý pilot!"

Pilot: Žádáme o povolení ke startu
Věž: Sorry, nemáme váš letový plán, kam letíte?
Pilot: Do Salzburgu, jako každé pondělí
Věž: Dneska je úterý
Pilot: To je super. Tak to máme volno

Věž: Abysme zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava
Pilot: Co mužeme dělat za hluk ve 35 000 stopách ?
Věž: Takovej rachot, když vaše 707 narazí do 727 před vámi

Věž: Halo, let 56, jestli mně slyšíte, zamávejte křídly...
Pilot: OK, věži, jestli mně slyšíte, zamávejte věží!

Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: "No jo, přistání nemusí být žadný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že jsou dole"
Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj"

Věž: Jste Airbus 320 nebo 340
Pilot: Samozřejmě že Airbus 340
Věž: V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory

Věž: Máte dost paliva nebo ne?
Pilot: Ano
Věž: Ano, co?
Pilot: Ano, pane

Věž na letišti Mnichov II:
"LH 8610 - povoluji start."
Pilot LH 8610: "Ale my jsme ještě nepřistáli!"
Věž: "Dobrá, a kdo teda stojí na dráze 26?"
Pilot LH 8801: "LH 8801!"
Věž: "OK, v takovém případě máte povolení ke startu vy!"

Věž: Oznamte nám očekávaný čas příletu
Pilot: Úterý by se mi docela hodilo

Věž: Po přistáni prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 a Oscar 2
Pilot: Kde to je? My se tady přeci nevyznáme
Věž: Nic si z toho nedělejte. Já jsem tu taky teprve druhej den

Věž: Vaše výška a pozice?
Pilot: Měřím 1,80 a sedím vpředu vlevo




Komentáře: Skutečné rozhovory mezi piloty a dispečery