Zvýšení sebevědomí

0
Sebevědomí

Mít zvýšené sebevědomí a sebeúctu je mnohdy velmi těžké. Nebo nemusí být zvýšené, ale takové normální. Zdravé sebevědomí se buduje velmi dlouho.
Tady máme pár nápadů, jak si ho zvýšit.

Může být spousta příčin, proč ho máte nízké. Například rozhovor s člověkem, který se Vám líbí, nebo mluvení před lidmi, soutěživý sport apod.

Jsou dva druhy lidí. Lidé, kteří mají nízké sebevědomí od malička a ti, kteří své sebevědomí měli, ale ztratili.

Nízké sebevědomí vzniká i přesto, že v 90 % rodiče dělají pro své děti to nejlepší.

Člověk, který má nízké sebevědomí má strach z budoucnosti; cítí se nedůležitě; nechá sebou manipulovat; ostatní ho ponižují a on si to nechá líbit; cítí se bezmocně; nevěří si; bývá často využíván ostatními, protože vědí, že si to mohou dovolit; ostatní si ho neváží; bývá také terčem posměchu; obtížně se rozhoduje; nestojí si za svými rozhodnutími, která učinil; bojí se chyb, které by mohl udělat a následně si pak tyto chyby vyčítá a stydí se za ně; a přizpůsobuje se ostatním.

  1. Hlavní je, abyste o sobě mysleli jen pozitivně. Negativní myšlenky hoďte za hlavu.
  2. Mluvte sami k sobě a potvrďte tak svou hodnotu. Každý den se pochvalte. Pomocí samomluvy si můžete zlepšit sebevědomí a snížit tak svou kognitivní úzkost. Kdybyste se sebevědomě necítili, použijte hlášky typu "To zvládnu. Jsem šikovný/á a silný/á. Nikdy nejsem sám/sama."
  3. Požádejte někoho o hodnocení nebo zpětnou vazbu. Aby Vás povzbudili. Sebevědomí můžete také získat díky ostatním lidem. Snažte se neříkat si o pomoc u něčeho, co můžete zvládnout sami, tím se Vaše sebevědomí akorát snižuje a zvyšuje se závislost na ostatních lidech.
  4. Nastavte si své cíle. Mohou být vysoké, ale aby byly reálné. Jděte si za tím, co chcete a nezastavujte se. Cíle Vám Vaše sebevědomí zvyšují. Čím více cílů budete mít a splní se Vám, tím větší sebevědomí budete mít. Stanovte si konkrétní cíle do budoucnosti. Soustřeďte se na ně a nemyslete na to, co se může pokazit.
  5. Bavte se hodně s ostatními. Čím více jste mezi lidmi, tím větší máte pocit sebevědomosti.
  6. Když Vás někdo pochválí, tak mu neodmlouvejte a odpovězte jen "Děkuji".
  7. Přijměte své emoce, které k Vám už patří. Mezi zmiňované emoce spojené s nízkým sebevědomím patří: nervozita, stres, úzkost a deprese. Pokud je přijmete a nebudete s nimi bojovat, pak bude pro Vás mnohem snažší své chování změnit a zvýšit si tak sebevědomí.
  8. Noste oblečení, které je Vám pohodlné.
  9. Dělejte věci, které Vás baví.
  10. Buďte k ostatním milí a přátelští. Vrátí se Vám to. Ne nadarmo se říká: "Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě."
  11. Pomáhejte ostatním, nebo jim alespoň neubližujte.
  12. Vyhýbejte se negativním lidem, kteří na Vás mohou tu jejich negativitu přesunout.
  13. Pečujte o své zdraví a vzhled. Nebojte se sami sebe obdivovat. Není na tom nic špatného.
  14. Naučte se správně přijímat kritiku od ostatních. A pamatujte si, že kritika z druhé strany je cenná věc.
  15. Naučte se ostatním říkat ne. Naučte se odmítnout, když něco nechcete.
  16. Pozorujte svou chůzi. Sebevědomí lidé chodí s hlavou vzhůru a úsměvem na rtech.
  17. Postavte se svému strachu. Často jen přeháníte a nakonec to není tak hrozné. Zbytečně máte strach.
  18. Nesrovnávejte se s ostatními. Jste tu jen Vy a nikdo jiný!

Mohlo by se vám líbit

Komentáře